lördag 8 januari 2011

Miniatur Wunderland

I torsdags var jag på mitt årliga besök på Miniatur Wunderland i Hamburg!
Det är alltid lika trevligt. Denna gången åkte vi båt från Trelleborg till Travemunde och körde därifrån till Hamburg. På hemvägen körde vi via Rödby/Puttgarden.

Jag fick se flygplatsen som dom bygger. Tyvärr var den stillastående just när vi var där men den har kommit en bra bit på vägen till färdig. När vi var där förra året så var det långt ifrån klart. Ett tomt skal.
Där fanns några andra nyheter också. DJ Bobos utomhus koncert var omgjord. Hade tom två storbildsskärmar!
Och sen en massa små nya saker. Iof kan dom varit där förra året också och jag missat det. Men det är inte så konstigt med tanke på hur mycket det är att titta på. Man tar inte in allt på en gång!

Har du inte varit där tidigare så åk dit! Det är en upplevelse!
Nästa gång blir vi nog många som åker för alla jag berättat det för, nu efteråt, vill också åka dit!












Här är några bilder från besöket.

1 kommentar:

  1. Wow ... så mycket att se! Förstår att man kan missa en del. Dom som bygger detta, hänger dom från taket ?? .... eller??

    SvaraRadera